A guild among friends on the realm Bladefist, WoW.

HomeFAQRegisterLog in

Share | 

Horraxx: Ansökan till guildet. (Accepted)

Go down 
AuthorMessage
Gäst
Guest

PostSubject: Horraxx: Ansökan till guildet. (Accepted)   Sat 2 Apr 2011 - 11:29

Namn:Micke

Ålder:36

Karaktärsnamn:Horraxx

Klass:Shaman

Mainspec/offspec:Resto/elemental

Professions:Mining/skinning

Armory-länk:http://eu.battle.net/wow/en/character/bladefist/horraxx/simple

Din erfarenhet i vanilla/tbc/wotlk/cata- raids. Om du har erfarenhet sedan innan cataclysm - ta endast upp tidigare content som du gjorde då den var aktuell och i gear som den var avsedd för!
BT/Sunwell/AQ/Gruul/ony/naxx/ulduar/ToC/ICC/BwD upp till 3de bossen

Har du någon alt som du har raid-erfarenhet med? I så fall, bifoga armory-länk(ar):

Vilka addons använder du huvudsakligen?
Vuhdoo/totemmanager/Omen/DBM

Ifall du har ett offspec - hur är din gear och är du van vid att raida med detta?
inte specielt bra gear i elemental spec men håller på att geara det med

Beskriv din rotation och/eller prioriteringsordning samt keybindings för din mainspec respektive offspec:
ingen speciell rotation använder det som behövs.. har inga keybinds allt bindat i Vuhdoo heal addon (1click-heals) Smile

För Dps-klasser/specs - vad är din genomsnittliga dps på en 10-man raidboss? Bifoga en screenshot som visar din dps efter minst 5 minuter (eller tills du har slut på mana) på raider's target dummy.
inget inte geard i elemntal än

Tidigare guild(s). Beskriv varför du lämnade:
Dark Order lämnade för att guildet dog

Klarar du av att regelbundet raida Måndag, Onsdag och Torsdag kl. 19:00-23:00? absolut inga problem

Följer du instruktioner som ges under raids och kan du hantera konstruktiv kritik från lagledarna?
inga somhelst problem jag är glad att få konstruktiv kritik det är det man lär sig av...

Har du för vana att vara påläst på bosstaktiker och håller du dig alltid uppdaterad med förändringar av din klass/spec?
kollar alltid tankspot vidsen före raid/ och ja kollar alltid patch notsen för mina klasser

Skaffar- och använder du alltid flasks, potions och buffmat till varje raid? jepp alltid

Har du Ventrilo och en fungerande mikrofon? Har du lätt för att kommunicera med andra spelare under raids när det krävs?
jupp har vent och headset med fungerande mic

Är det något som kan tvinga dig att gå afk under raids?
nej nej

På en skala från 1-10, hur stabil är din internetuppkoppling?
stark 8 fel kan inträffa men väldigt sällan

Berätta lite om dig själv (frivilligt):
har lirat wow i snart 5 år utan uppheåll och har inte lessnat än.. om det är något ni vill veta så svarar jag gärna på det om jag får joina er Smile

Känner du någon i guilden?
nej

Berätta kortfattat med egna ord varför du gillar att raida och motivera varför vi bör acceptera just din ansökan:
älskar att raida för att jag tycker att raidsen är den absolut största och roligaste delen i wow och tycker om att lara taktik och allt om raiden tillsammans med ett guild.
därför hatar jag puggs e inget stort fan av dom =P har försökt att söka till olika raiding guild men dom jag joinat har alltid failat eller dött vete f.n varför men jag hoppas åpå att joina ett guild som lever och raidar mycket.
för det är det jag letar efter...
hoppas att höra hav er snart........
Back to top Go down
Surkalv
Moderator

Antal inlägg : 100

PostSubject: Re: Horraxx: Ansökan till guildet. (Accepted)   Sat 2 Apr 2011 - 12:28

Hej,

Skulle bara vilja fråga om du har 3/6 i BWD på någon annan gubbe? Enligt armory har du 0/6.

Jag skulle vilja gå igenom din gear lite och påpeka vad jag tycker ska ändras. Vi börjar med gems. Jag ser att du har t.ex pure mastery gems, vilket du inte borde ha. Intellect är alltid din bästa stat. Så jag skulle vilja föreslå 20 intellect och 20 crit, med tanke på din gear, det kommer att hjälpa din mana reg. Samma gäller med 40 haste gems.

Din haste är bra som den är, då du har soft cap på haste.

Skulle även vilja påpeka att du ska byta ut din 6+ stats i relic, väldigt onödig och dålig gem om jag ska vara ärlig. Du får ingen socket bonus, vilket betyder att du ska alltid lägga din bästa stat där. Så 40 intellect skulle jag vilja se att du har där.

Jag går vidare till till reforgingen. Jag ser att du reforgat bort massor av spirit, vilket du absolut inte ska göra med tanke på din gear. Vad jag skulle göra är att reforga bort en stor del av din mastery och reforga det till en bättre stat.

Vidare till enchants. Finns inte allt för mycket att rätta där förutom att det finns en del som inte är enchantat än.

Glyphs. Glyph of Hex och Totemic recall är inte något du behöver ha, väldigt onödigt skulle jag säga. Skulle vilja se att du byter ut de två mot Glyph of Healing stream totem och glyph of healing wave.

Skulle bara vilja föreslå att du ändrar lite i din spec. Ta bort 3 poäng i din focused insight och lägga in 2 i Ancenstral swiftness och 1 i Acuity. Jag tycker personligen 2 poäng i Ancenstral swiftness är sjukt viktig, då den räddat mig ett antal gånger.

En sista grej. Du skulle tjäna mer på att göra dig av med leather bältet och skaffa mail istället.

Jag ber om ursäkt om jag går på lite hårt, jag vill bara att alla i guilden ska få ut det mesta utav sin gubbe.

Jag tar en funderare och diskuterar detta med de andra officers. Återkommer med svar inom kort.
Back to top Go down
Gäst
Guest

PostSubject: tacka tack :)   Sat 2 Apr 2011 - 14:10

Jag tycker absolut inte du gick på för hårt. som jag sa i ansökan jag tycker bara det e bra med konstruktiv kritik Smile
ska kolla över allt du sa och ändra på gemmingen och min reforging. och i speccet...
och ja jag har maloriak på min ally warlock sorry glömde säga det =P
angående ancestral swiftness?? du menar väll ancestral resolve finns inget som heter ancestral swiftness??

Last edited by Horraxx on Sat 2 Apr 2011 - 14:54; edited 1 time in total (Reason for editing : angående specket!!)
Back to top Go down
Gäst
Guest

PostSubject: Har nu gjort ändringarna!!   Mon 4 Apr 2011 - 7:03

Hej igen har nu gjort ändringar i mitt speck gemmat om och satt i nya glyphs. och även reforgat mer critt. testade ettpar hc`s och finner det mycket lättare att spara mana och crittar 50k med mina heals tack för all den konstruktiva kritiken Smile
Back to top Go down
Sponsored content

PostSubject: Re: Horraxx: Ansökan till guildet. (Accepted)   

Back to top Go down

Horraxx: Ansökan till guildet. (Accepted)
Back to top 
Page 1 of 1