Infinitum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


A guild among friends on the realm Bladefist, WoW.
 
HomeLatest imagesRegisterLog in

 

 Sóulburn - Affli/Destro warlock (Accepted)

Go down 
AuthorMessage
Gäst
Guest




Sóulburn - Affli/Destro warlock (Accepted) Empty
PostSubject: Sóulburn - Affli/Destro warlock (Accepted)   Sóulburn - Affli/Destro warlock (Accepted) Icon_minitime1Thu 2 Jun 2011 - 19:00

Namn: Raman

Ålder: 14, fick höra från en officer in game att ålder inte spelar så mycet roll sålänge man är mogen och inte har föräldrar emot spelet.

Karaktärsnamn: Sóulburn

Klass: Warlock

Mainspec/offspec: Affliction/Destruction - båda PVE.

Professions: Engineering / Mining - 525.

Armory-länk: http://eu.battle.net/wow/en/character/bladefist/s%C3%B3ulburn/simple



Din erfarenhet i vanilla/tbc/wotlk/cata- raids. Om du har erfarenhet sedan innan cataclysm - ta endast upp tidigare content som du gjorde då den var aktuell och i gear som den var avsedd för!

Blev hackad på mitt förra account runt ett år sedan, så har inga pre Cata rad achievements på denna, men min förra main var också en warlock och hade klarat ut allting utom eoe och halva icc.

På denna har jag 4/6 på BWD, can tacts på 5/6 1/2 på ToTFW, har fått Al'Akir ner till ca 7%. Ingen erfarenhet av BoT tyvär men jag kan läsa på på allt jag inte kan, t.ex nefarian/onixa och alla BoT.


Har du någon alt som du har raid-erfarenhet med? I så fall, bifoga armory-länk(ar):

Jag håller mig till min main.


Vilka addons använder du huvudsakligen?

Förutom AH addons använder jag mestadels DoT kontroll addons, och andra Warlock addons som håller koll på vilka som har healthstones och sånt. UI addons som tdyplates och lite annat. Har även EPGP


Ifall du har ett offspec - hur är din gear och är du van vid att raida med detta?

Jag är warlock, så behöver inte byta gear för att byta specc. Jag är van vid alla speccs, men har Destruction som offspecc, och använder den mest i nuke-fights.


Beskriv din rotation och/eller prioriteringsordning samt keybindings för din mainspec respektive offspec:

På min mainspecc prioriteras den DoT som är ca 3 sek från att ta slut, nukar Shadow Bolt meadans.

På offspec är det nästan samma förutom att jag lägger till spells med cooldown, och dessa används såklart direkt när cooldown är nere.

Undantag för speciella tilfällen, samt att Demon Soul används vid varje mäjliga tillfälle. Synapse Springs macroad på varenda spell med casting time.

För Dps-klasser/specs - vad är din genomsnittliga dps på en 10-man raidboss? Bifoga en screenshot som visar din dps efter minst 5 minuter (eller tills du har slut på mana) på raider's target dummy.

Jag tror inte att dpsen blir samma på en dummy så kan bifoga två screenshots. Efter ett låångt letande kunde jag tyvär inte hitta nån bild på en tipmanna raid där jag använder Shadow Bolt som filler ( vilket ökade mitt dps med några tusen) så jag bifogar en bild från ZA istället, hoppas det inte gör något. Men min genomsnittliga dps på 10-manna borde vara 15-16000.

P.S hoppas dom bifogades rätt, inte van vid att bifoga bilder i forumposts haha.




Tidigare guild(s). Beskriv varför du lämnade:

Har haft vissa större avbrott, då guilden antingen migratat, eller upplösts. Men mitt senaste guild var Diabolus, och där kom jag inte igenom trialen p.g.a min ålder, bilket jag tycker är synd
för att hur många år du levt inte borde vara av så stor roll i det här sammanhanget. Men det var deras val, recis som det är erat val nu Smile.

Klarar du av att regelbundet raida Måndag, Onsdag och Torsdag kl. 19:00-23:00?

Det borde inte vara någon större fara, men det är ju snart sommarlov så det kan komma vissa RL saker i vägen, såklart kommer jag meddela i god tid innan. Nånting som kan vara bra att veta är att jag åker bort på lördag, men det är endast i fyra dar så jag missar bara måndags raiden. En sak skulle jag vilja fråga däremot, hur mycket hinner ni med på raiden? Är bara intresserad med tanke på att i förra huilden hade vi lite lite granna längre men han aldrig klart en hel, så undrar bara hur det är för er? Fortsätter ni i så fall nästa raiddag eller är det så att ni kör med fasta raid dagar (t.ex. BWD på måndag, BoT på onsdag, ToTFW på torsdag). Förlåt ifall jag frågar lite för mycket på min application men kunde inte låta bli haha.


Följer du instruktioner som ges under raids och kan du hantera konstruktiv kritik från lagledarna?

Jag följer alltid instruktioner till fullo, och kritik gör ju bara en bättre så...


Har du för vana att vara påläst på bosstaktiker och håller du dig alltid uppdaterad med förändringar av din klass/spec?
Jag brukar ta mig tid någon timme före raiden att läsa på om bossarna ifall jag inte kan tacts, även om jag fortfarande inte vet att ifall jag blivit invitad eller inte.


Skaffar- och använder du alltid flasks, potions och buffmat till varje raid?

Jag är som sagt engineer så jag har barbeque som buffmat. Jag använder flasks, men inte potions för jag har healthstones och lifetap. Kan börja använda potions ifall det är obligatoriskt.


Har du Ventrilo och en fungerande mikrofon? Har du lätt för att kommunicera med andra spelare under raids när det krävs?

Jag har både Vent och microfon, och kan prata med spelarna.


Är det något som kan tvinga dig att gå afk under raids?

Brukar göra så att jag inte har något kvar (läxor, middag) när det är raid, men klart det kan komma plötsliga saker som behöver tas hand om. Annars nej.


På en skala från 1-10, hur stabil är din internetuppkoppling?

7-8


Berätta lite om dig själv (frivilligt):

Jag har spealt WoW i 2.5 år, men har tagit vissa pauser. Försöker balansera uteliv med spelandet, läxor och tränandet. Tränar MMA, fast det är på sommaruppeh¨ll just nu så det borde inte va i vägen i ca tre månader.


Känner du någon i guilden?

Nej.


Berätta kortfattat med egna ord varför du gillar att raida och motivera varför vi bör acceptera just din ansökan:

Jag älskar helt enkelt att raida, för du måste vara vaken och koncentrarad. DU måste också veta vad du gör.

Jag är en social person, som samtidigt satsar på att göra mitt bästa på raiden.


Sóulburn - Affli/Destro warlock (Accepted) WoWScrnShot_052311_153041
Sóulburn - Affli/Destro warlock (Accepted) WoWScrnShot_060211_194609


Last edited by soulburn on Thu 2 Jun 2011 - 19:39; edited 2 times in total
Back to top Go down
Gäst
Guest




Sóulburn - Affli/Destro warlock (Accepted) Empty
PostSubject: Re: Sóulburn - Affli/Destro warlock (Accepted)   Sóulburn - Affli/Destro warlock (Accepted) Icon_minitime1Thu 2 Jun 2011 - 19:01

Såg nu att mina bilder inte bifogades... Någon som skulle kunna berätta hur man gör?
Back to top Go down
Surkalv
Moderator
Surkalv


Antal inlägg : 100
Join date : 2011-03-01
Age : 33
Ort : Västerås

Sóulburn - Affli/Destro warlock (Accepted) Empty
PostSubject: Re: Sóulburn - Affli/Destro warlock (Accepted)   Sóulburn - Affli/Destro warlock (Accepted) Icon_minitime1Thu 2 Jun 2011 - 21:26

Gemen i waist behöver ändras till en 40 int. Men annars ser det faktiskt helt ok ut. Progressen är väl sådär. Och ålder är vanligtvis inte något problem, dock är du ganska så mycket yngre än de flesta i guilden Smile

Och med potions menar vi t.ex Volcanic potion (1200 spellpower i 20 sec)

Och vi har börjat med att köra heroics, så vi tar de lättaste bossarna först. Så det varierar vart vi börjar. Skulle vi cleara allt normal och ha våran maingroup så går det på en raidkväll. Vi är en tight guild, där alla behöver vara med på varenda raid mer eller mindre. Förstår att du är ung och vill njuta av sommarlovet också.

Men jag tycker det ser bra ut hittils, inte tittat igenom jättenoga om jag ska vara helt ärlig. Ska ta en noga titt sen, men jag måste tyvärr återkomma. Behöver prata med Fackazh om det. (En officer)
Back to top Go down
Gäst
Guest




Sóulburn - Affli/Destro warlock (Accepted) Empty
PostSubject: Re: Sóulburn - Affli/Destro warlock (Accepted)   Sóulburn - Affli/Destro warlock (Accepted) Icon_minitime1Thu 2 Jun 2011 - 21:45

Tack för svar Smile men min gem är ju 40 intellect? O_o

Jag försöker även skaffa darkmooncard : Volacano, så har VÄLDIGT lite g just nu för potions, men trinketen fungerar ju presic som potionen så hoppas det onte är nåt problem.

angående progressen kan jag säga att jag började spela igen för en månad sen, och innan dess raidade jag inte.
Back to top Go down
Surkalv
Moderator
Surkalv


Antal inlägg : 100
Join date : 2011-03-01
Age : 33
Ort : Västerås

Sóulburn - Affli/Destro warlock (Accepted) Empty
PostSubject: Re: Sóulburn - Affli/Destro warlock (Accepted)   Sóulburn - Affli/Destro warlock (Accepted) Icon_minitime1Thu 2 Jun 2011 - 22:22

Tänkte mer på din 6+ stats gem. Den är värdelös och socket bonusen är inte värd att gå efter. Därför är det bäst att lägga in en 40 int, som är din starkaste stat.

Ja, fast det går ju att använda potions och trinketen Smile Så får du en rejäl boost i dpsen om du poppar en potion medan det är bloodlust och liknande.
Back to top Go down
Gäst
Guest




Sóulburn - Affli/Destro warlock (Accepted) Empty
PostSubject: Re: Sóulburn - Affli/Destro warlock (Accepted)   Sóulburn - Affli/Destro warlock (Accepted) Icon_minitime1Fri 3 Jun 2011 - 10:11

Såg nyss att Volcanic potion var väldigt mycket billigare än vad jag tänkte mig, så så fort jag fått tag på min eight of embers, ska jag stacka upp på såna. Angående min 6+ stats kom jag själv precis på det där, me har endast 327 g nu haha. Men som sagt ska fixa min eight of embers och sen fixa även det där.
Back to top Go down
Surkalv
Moderator
Surkalv


Antal inlägg : 100
Join date : 2011-03-01
Age : 33
Ort : Västerås

Sóulburn - Affli/Destro warlock (Accepted) Empty
PostSubject: Re: Sóulburn - Affli/Destro warlock (Accepted)   Sóulburn - Affli/Destro warlock (Accepted) Icon_minitime1Sun 5 Jun 2011 - 16:34

Vi kan ju göra så här. Du får en tryout, så får vi se hur det går. Vill att du ska kunna ha pluggat på alla bossar du är osäker på tills på onsdag. Även Halfus heroic, atramedes heroic, chimaeron heroic.

Whispra Surkalv, Gladkalv, Fackazh, Lazerpenguin för en invite.

PS. Småfelen måste även vara ändrade tills dess
Back to top Go down
Sponsored content





Sóulburn - Affli/Destro warlock (Accepted) Empty
PostSubject: Re: Sóulburn - Affli/Destro warlock (Accepted)   Sóulburn - Affli/Destro warlock (Accepted) Icon_minitime1

Back to top Go down
 
Sóulburn - Affli/Destro warlock (Accepted)
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Undeadmagic Affliction Warlock Apply to Guild (Accepted)
» Tullarn in many forms YO! (Accepted)
» Jày ret/prot paladin (Accepted)
» Hexmoan - Frost DK (Accepted)
» Maglight - UH/FR Death Knight (Accepted)

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Infinitum :: General :: Apply to Infinitum-
Jump to: